Mezi kopci cesta klikatá...

Zlatý Chlum

29. února 2008 v 16:19 | Sorgh |  Výpravy
Během krátkého volna, ktery sem o jarních prázdninách trávil s chotí a známýma v Jeseníkách, sme si jeden den vyjeli autem do města Jeseník. Ihned mi padla do oka místní dominanta, tyčící se jaksi skromě nad městem. Rozhledna Zlatý Chlum.
Vede na ni z města modrá značka. Zprvu procházíte lesoparkem,kde tu a tam narazíte na studánku, zpravidla netekoucí. Poté se svah kopce stává příkřejším a dech se každým krokem prohlubuje. Ovšem zanedlouho člověk vyleze u nádherné hospody nazvané Křížový vrch. Je zde i kaple, které celé místo děkuje za svůj poetický název.
Cesta ovšem pokračuje dál, na vršek je to ještě 2 km. Cesta se vine lesem, neustále stoupáme, ale není žádná zabijárna, strmost z velké části zůstala v prvním úseku. Cestu nám jen znepříjemňoval led pokrývající z velké části cestu. Voda tu v jednom místě pramení z malé studánky a teče poutníkům přímo pod nohy.
Netrvá dlouho a je tu blažený vrchol, kóta 875 m.n.m. Rozhledna nás vítá klidem a tichem, jen meluzína sviští mezi stromy. Stavba je to krásná, nad vchodem má vyražen letopočet 1899 svědčící o již pamětihodném věku. Nahoru sme se bohužel nepodívali, protože peníze na vstupny sme nechali dole. Stačit nám tak musí jen exteriér. V těsném sousedství rozhledny je bouda, kde je možny se občerstvit. Nám je ale už chladno, proto vyrážíme zpátky a zastavujeme se v již zmiňované hospodě na dlabanec. Uvnitř to mají krásně zařízeny, ve stylu loveckýho zámečku.
Jsem mile překvapen a spokojen, díky nedostatku sněhu a tím i lyžování jsem se podíval na moc pěkny místo.
Sorgh

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.